Hyppää sisältöön
Etsi sisällöstä
HenkilöasiakkaatYritysasiakkaat
På svenska

Kirjaudu

Fennia uudelleen organisoi ja tehostaa toimintaansa asiakaskokemuksen ja kannattavuuden parantamiseksi

30.11.2021

Fennia on saanut yhteistoimintaneuvottelut päätökseen. Yhtiö organisoi ja tehostaa toimintaansa asiakaskokemuksen ja kannattavuuden parantamiseksi. Keskeisin toteutettava muutos on yhtiön asiakaspalvelun uudelleen järjestäytyminen.

– Olemme mielenkiintoisella ja haastavalla muutosmatkalla. Asiakkaat odottavat meiltä yhä enemmän digitaalisia ja reaaliaikaisia vakuutuspalveluita ja näihin odotuksiin vastaaminen on osa Tulevaisuuden Fenniaa. Kehitämme uutta ja teemme historiamme mittavimpia investointeja. Samanaikaisesti meidän on huolehdittava yhtiön kannattavuudesta, Fennian vahinkovakuutusliiketoiminnan operatiivinen johtaja Antti Huhtala sanoo.

Asiakaskäyntien määrä konttoreissa on vähentynyt vuosien aikana merkittävästi, kun asiakkaat ovat siirtyneet digitaalisiin kanaviin. Fennia haluaa tarjota jatkossa entistä parempaa palvelua siellä, missä asiakkaat ovat.

– Keskeinen toteutettava muutos on asiakaspalvelun uudelleen organisointi. Tarjoamme asiakkaillemme jatkossa monipuolisempia mahdollisuuksia verkkoneuvotteluihin ja entistä parempia chat-palveluita. Asiakkaamme toivovat meiltä aktiivisempaa yhteydenpitoa ja muun muassa tähän tarpeeseen pyrimme muutoksilla vastaamaan, sanoo Fennian asiakkuuksista vastaava johtaja Jarkko Mattinen.

– Digitaaliset palvelut, vuorovaikutus ja tiiviimpi yhteydenpito asiakkaisiin olivat vahvasti esillä myös EPSI Ratingin Vakuutus 2021 -tutkimustuloksissa, ja näihin tulemme panostamaan, jatkaa Mattinen.

Muutosten myötä Fennialle jää 14 toimipistettä eri puolille Suomea.

Vuoden 2022 aikana suljettavat toimipisteet sijaitsevat Helsingin Itäkeskuksessa, Hyvinkäällä, Hämeenlinnassa, Järvenpäässä, Kajaanissa, Karjaalla, Kotkassa, Kouvolassa, Lappeenrannassa, Mikkelissä, Närpiössä, Porissa, Porvoossa, Raumalla, Salossa, Torniossa ja Ylivieskassa.

– Henkilökohtaista ja laadukasta palvelua tarjotaan jatkossa toimipisteidemme lisäksi puhelimitse, verkkotapaamisissa, chatissa sekä ajasta ja paikasta riippumatta Oma Fennia -verkkopalvelussa. Kiireisiä yrittäjiä ja yritysasiakkaitamme tapaamme jatkossakin siellä missä se heille parhaiten sopii, Mattinen sanoo.

Päätökset voivat johtaa yhteensä enintään 137 henkilön vähennykseen tai olennaiseen työsuhteen muuttumiseen. Yhtiö arvioi, että henkilöstövähennysten määrä jää tätä pienemmäksi, koska Fenniassa on tarjolla uudelleen organisoitumisen myötä uusia tehtäviä ja rooleja. Lopullinen henkilöstövaikutus tarkentuu myöhemmin.

Lue lisää

TiedoteFennia

Jaa

Vakuutukset ja palvelutVahingotAsiakaspalveluAsiakasedutUsein kysyttyäAjankohtaistaMedialleYritysasiakkaatTietoa Fennia-konsernistaAvoimet työpaikatBriefly in English
© Fennia-konserni
Konsernin yhteystiedotTietosuoja ja käyttöehdotSaavutettavuusYksityisyyden suoja puhelinpalvelussaEvästeet