Hyppää sisältöön
    Henkilöasiakkaat
  • Fennia
  • Henki-Fennia
  • Ohjeet
  • Yritykset ja yhteisöt
Etsi sisällöstä
HenkilöasiakkaatYritysasiakkaat
På svenska

Kirjaudu

  • Etusivu
  • Saavutettavuus
  • Verkkokaupan saavutettavuusseloste

Verkkokaupan saavutettavuusseloste

Tämä on organisaation Keskinäinen vakuutusyhtiö Fennia saavutettavuusseloste

Tämä saavutettavuusseloste koskee Fennian nykyisiä verkkokauppoja, joita ovat ajoneuvovakuutusten, kotivakuutuksen, matkavakuutusten, sairauskuluvakuutusten ja tapaturmavakuutuksen verkkokaupat. Seloste on päivitetty 23.10.2023.

Digipalvelun saavutettavuuden tila

Verkkokaupat eivät ole vielä kaikilta osin vaatimusten mukaisia.

Vetoamme verkkokauppojen osalta kohtuuttomaan rasitteeseen. Fennia on uusimassa verkkopalveluitaan, ja saavutettavuusmuutosten rakentaminen nykyisiin verkkokauppoihin aiheuttaisi kohtuuttomia kustannuksia.

Verkkokaupat uusitaan vaiheittain vuosina 2024–2026 ja uudet verkkokaupat rakennetaan saavutettavaksi.

Nykyisten verkkokauppojen saavutettavuuden on 2022/2023 vuodenvaihteessa arvioinut ulkopuolinen asiantuntijaorganisaatio. Arviointi on tehty WCAG 2.1-standardin AA-tason suosituksia vasten.

Keskeisimmät saavutettavuuspuutteet nykyisissä verkkokaupoissa ovat:

  • kohdennus- ja lukemisjärjestyksessä, esim. näppäimistökäyttö, valikkokohteet, dialogi-ikkunat, vakuutusvalinnat ja hinnan päivittyminen

  • ohjelmallisessa merkitsemisessä, esim. kenttien nimilaput, virheilmoitukset

  • tekstivastineiden ja otsikointien puuttumisessa

  • latausviiveestä informoinnissa.

Korjaamme nykyisten verkkokauppojen saavutettavuuspuutteita jatkuvasti osana normaalia verkkokauppojen kehitystyötä.

Huomasitko jonkin muun saavutettavuuspuutteen digipalvelussamme? Kerro se meille ja teemme parhaamme puutteen korjaamiseksi.

Kerro palautteesi verkkolomakkeella.

Siltä osin kuin verkkopalvelumme ei vielä mahdollista saavutettavaa asiointia voit hoitaa asian puhelimitse.

Valvontaviranomainen

Jos huomaat sivustolla saavutettavuusongelmia, anna ensin palautetta meille eli sivuston ylläpitäjälle. Vastauksessa voi mennä 14 päivää. Jos et ole tyytyväinen saamaasi vastaukseen tai et saa vastausta lainkaan kahden viikon aikana, voit tehdä ilmoituksen Etelä-Suomen aluehallintovirastoon. Etelä-Suomen aluehallintoviraston sivulla (saavutettavuusvaatimukset.fi) kerrotaan tarkasti, miten ilmoituksen voi tehdä ja miten asia käsitellään.

Valvontaviranomaisen yhteystiedot:

Etelä-Suomen aluehallintovirasto
Saavutettavuuden valvonnan yksikkö
www.saavutettavuusvaatimukset.fi
saavutettavuus(at)avi.fi
puhelinnumero vaihde 0295 016 000

Teemme jatkuvasti työtä saavutettavuuden parantamiseksi.
Tarjoamme tukea käyttäjille, joille digipalvelut eivät ole saavutettavissa.

Voit tilata tarvitsemasi saavutettavan materiaalin sähköisellä lomakkeella.

Vakuutukset ja palvelutVahingotAsiakaspalveluAsiakasedutUsein kysyttyäAjankohtaistaMedialleYritysasiakkaatTietoa FenniastaAvoimet työpaikatBriefly in English
© Fennia
YhteystiedotTietosuoja ja käyttöehdotSaavutettavuusYksityisyyden suoja puhelinpalvelussaEvästeet