Hyppää sisältöön
Etsi sisällöstä
PrivatkunderFöretagskunder
Suomeksi

Logga in

Kärnan i Fennias ansvarsfulla verksamhet utgörs av ekonomiskt och socialt ansvar samt personalansvar

21.8.2020

Fennias årliga samhällsansvarsrapport beskriver Fenniakoncernens ansvarsfulla och hållbara affärsverksamhet. Rapporten är en redogörelse för andra än ekonomiska uppgifter. Fennias ansvarsfulla verksamhet grundar sig på ekonomiskt och socialt ansvar samt personalansvar.

– Vi mitt i en stor förnyelseprocess, projektet Framtidens Fennia, som ska utveckla Fennia till ett ännu mer människonära försäkringsbolag. Vårt mål är att vara ett försäkringsbolag som är lätt att förstå och vars kundrelationer och kundupplevelse i framtiden är förutseende och omsorgstagande, säger Fennias kommunikationsdirektör Anne Perälä.

– Enligt den senaste enkäten bland våra intressentgrupper är Fennia känt som ett ansvarsfullt bolag, och vi gör en hel del för att främja jämlikhet och jämställdhet i samhället, bland annat i samarbete med HelsinkiMissio, sjukhusclownerna och Paralympiska Kommittén. Företagande, grunden för hela vårt samhälle, främjas däremot både av vårt decennier långa samarbete med företagarorganisationer och av designtävlingen Fennia Prize, som vi arrangerar i samarbete med Design Forum Finland, säger Perälä.

– Framöver kommer vi att utveckla vårt samhällsansvar och vår rapportering ytterligare. Transparent och etisk verksamhet utgör grunden för samhällsansvaret i affärsverksamheten. Det är en hjärtesak för oss på Fennia, fortsätter Perälä.

Ta del av Fennias samhällsansvarsrapport för 2019 på koncernens årsredovisningssidor på https://vuosikertomus.fennia.fi/2019/fennia/sv/vart-samhallsansvar eller läs mer om vårt samhällsansvar på www.fennia.fi/fennias-samhaellsansvar.

Lue lisää

AnsvarNyhetFennia

Dela

Försäkringar och tjänsterSkadorKundserviceKundförmånerVanliga frågorAktuelltMedietjänsterFöretagskunderInformation om FenniaLediga jobbBriefly in English
© Fennia
YhteystiedotDataskydd och användarvillkorTillgänglighetIntegritetsskydd vid telefontjänstenKakor