Hyppää sisältöön
Fennia.fi
På svenska
Kirjaudu Oma Fenniaan
  • Etusivu
  • Ajankohtaista
  • Fennialla jälleen Suomen tyytyväisimmät asiakkaat

Fennialla jälleen Suomen tyytyväisimmät asiakkaat

8.11.2020

Fennialla on vakuutusalan tyytyväisimmät asiakkaat jo toisena vuonna peräkkäin. Tulokset selviävät vuosittaisesta EPSI Ratingin Vakuutus 2020 -tutkimuksesta, joka julkaistiin tänään.

Asiakastyytyväisyyden kokonaisuutta katsottaessa Fennia saavutti vakuutusyhtiöiden ykkössijan. Yritysasiakkaissa Fennia onnistui tasaisesti kaikissa asiakastyytyväisyyden osa-alueissa, mikä nosti sen ykkössijalle yritysasiakkaiden tyytyväisyydessä. Henkilöasiakkaiden tyytyväisyydessä Fennia sijoittui toiseksi parantaen näin sijoitustaan yhdellä pykälällä viime vuoteen verrattuna.

– Asiakkaat ovat strategiamme keskiössä ja tahdomme pitää heistä hyvää huolta. Kirkkain tavoitteemme on tuottaa alan paras asiakaskokemus ja tuntuu erityisen hyvältä, että tänäkin vuonna meillä on kokonaispisteissä vakuutusalan tyytyväisimmät asiakkaat, Fennian konsernijohtaja Antti Kuljukka sanoo.

– Maailma muuttuu yhä nopeammin. Digitalisaatio muuttaa tapaamme asioida, ja se on korostunut entisestään koronapandemian aikana. Tämä vaikuttaa myös vakuuttamiseen ja asiakkaidemme odotuksiin hyvästä palvelusta. Siksi kehitämme monivuotisessa uudistamishankkeessamme, Tulevaisuuden Fenniassa, muun muassa digitaalisia kanaviamme ja järjestelmiämme sekä panostamme brändiimme, kulttuuriimme ja sitä kautta asiakaskokemukseemme. Tahdomme vastata asiakkaidemme, henkilöstömme ja yhteistyökumppaneidemme tarpeisiin muuttuvassa toimintaympäristössä. On upeaa nähdä, että tähän saakka tehty työ on jo nyt tuottanut näin hienoja tuloksia, Kuljukka jatkaa.

Tutkimuksen mukaan Fennia koetaan ennen kaikkea luotettavaksi ja vastuulliseksi vakuutusyhtiöksi, ja asiakkaat ovat saaneet vastinetta rahoilleen juuri oikeanlaisten vakuutuspalveluiden muodossa.

– Tulos oli siksikin erinomainen, että luottamus on toimintamme perusta. Saimme tutkimuksesta myös hyödyllistä tietoa kehittääksemme toimintaamme entistä paremmaksi, Kuljukka kertoo.

– Haluankin kiittää upeita asiakkaitamme tästä hienosta tuloksesta. Sen lisäksi kiitos kuuluu myös kaikille fennialaisille – tällainen tunnustus kannustaa meitä työskentelemään entistäkin asiakaslähtöisemmin, Kuljukka jatkaa.

EPSI Rating -tutkimuksessa selvitetään vuosittain vakuutusyhtiöiden imagoa, asiakkaiden odotuksia, tuote- ja palvelulaatua sekä vastinetta rahalle.

Tutkimusta varten haastateltiin noin 1 300 suomalaista vakuutusyhtiöiden henkilö- ja yritysasiakasta syys-lokakuussa 2020. Tutkimuksen tärkeimpiä indikaattoreita ovat asiakastyytyväisyys ja -uskollisuus.

Liity tyytyväisten asiakkaidemme joukkoon!



Jaa

Vakuutukset ja palvelut Vahingot Asiakaspalvelu Ajankohtaista Yritysasiakkaat Medialle Tietoa Fennia-konsernista Briefly in English
© Fennia-konserni
00017 Fennia, Helsinki
Puhelin: 010 5031
Tietosuoja ja käyttöehdot Saavutettavuus Puheluiden hinnat ja yksityisyyden suoja