Hyppää sisältöön
Henkilöasiakkaat Yritysasiakkaat
På svenska

Kirjaudu

Fennia suunnittelee toimintansa uudelleen organisoimista ja tehostamista asiakaskokemusta ja kannattavuutta parantaakseen

11.10.2021

Fennia käynnistää yhteistoimintaneuvottelut, jotka koskevat noin 530 työntekijää vahinkovakuutusliiketoiminnan eri osissa. Suunnitelmissa on uudelleen organisoida ja tehostaa toimintaa asiakaskokemuksen ja kannattavuuden parantamiseksi.

– Olemme mielenkiintoisella ja haastavalla muutosmatkalla. Asiakkaat odottavat meiltä yhä enemmän digitaalisia ja reaaliaikaisia vakuutuspalveluita ja näihin odotuksiin vastaaminen on osa Tulevaisuuden Fenniaa. Kehitämme uutta ja teemme historiamme mittavimpia investointeja. Samanaikaisesti meidän on huolehdittava yhtiön kannattavuudesta, Fennian vahinkovakuutusliiketoiminnan operatiivinen johtaja Antti Huhtala sanoo.

Tavoitteiden toteuttamiseksi Fennia suunnittelee liiketoimintaansa tehostamistoimia, joilla on vaikutusta sekä kuluihin että asiakkaiden parempaan palvelemiseen. Muutokset veisivät Fenniaa pitkällä aikavälillä kohti kannattavampaa ja tehokkaammin johdettua liiketoimintaa, mikä on asiakasomistajienkin etu.

Yksi osa suunniteltua muutosta on asiakaspalvelun mahdollinen uudelleen organisointi. Asiakaskäyntien määrä konttoreissa on vähentynyt vuosien aikana merkittävästi, kun asiakkaat ovat siirtyneet digitaalisiin kanaviin. Fennia haluaa vastata asiakkaiden muuttuviin tarpeisiin ja tarjota jatkossa entistä parempaa palvelua siellä missä asiakkaat ovat.

– Henkilökohtainen ja laadukas palvelu on meille edelleen tärkeää, ja sen tarjoaminen siirtyy entistä enemmän digitaalisiin kanaviin. Panostus niihin ja kokonaan uuteen vakuutusjärjestelmään on osa monen vuoden muutosohjelmaa. Samanaikaisesti voimme parantaa asiakaskokemusta suunnittelemalla uudelleen asiakaspalvelun toimintaa ja keskittämällä henkilöstöämme niihin kanaviin, joissa asiakkaammekin ovat, Huhtala kertoo.

Suunnitellut toimenpiteet voivat toteutuessaan johtaa yhteensä enintään 137 henkilön vähennykseen tai olennaiseen työsuhteen muuttumiseen. Mahdollisia henkilöstövähennyksiä pyritään rajoittamaan uusiin tehtäviin ja rooleihin sijoittumisen kautta. Lopullinen henkilöstövaikutus vahvistuu neuvottelujen jälkeen.

Tiedote Fennia
Vakuutukset ja palvelut Vahingot Asiakaspalvelu Usein kysyttyä Ajankohtaista Medialle Yritysasiakkaat Tietoa Fennia-konsernista Avoimet työpaikat Briefly in English
© Fennia-konserni
00017 Fennia, Helsinki
Tietosuoja ja käyttöehdot Saavutettavuus Puheluiden hinnat ja yksityisyyden suoja