Folksam on nyt Fennia

Keskinäinen Vakuutusyhtiö Fennia on ostanut Folksam Vahinkovakuutus Oy:n ja yhtiö on sulautunut Fenniaan 1.5.2019.

Olemme koonneet sinulle alle ohjeita, kuinka toimia omistajanvaihdoksen jälkeen.
 

Kysymyksiä ja vastauksia

Folksam

Millaisia vaikutuksia omistajanvaihdoksesta on minulle Folksamin asiakkaana?

Vakuutustesi sisältö ja ehdot ovat ennallaan. Siirrämme vakuutuksia vaiheittain entisen Folksamin järjestelmistä Fennian järjestelmiin. Kun vakuutuksesi ovat siirtyneet, näet yhteenvedon vakuutuksistasi Fennian Oma Fennia -verkkopalvelusta. Pääset Oma Fenniaan verkkopankkitunnuksillasi tai mobiilivarmenteella osoitteessa www.fennia.fi/omafennia. Koska siirto tapahtuu vaiheittain, kaikki vakuutuksesi eivät välttämättä vielä näy Oma Fenniassa.

Vakuutuskautesi vaihtuessa vakuutuksesi muuttuvat Fennian vakuutuksiksi. Saat silloin tarkempaa tietoa vakuutustesi sisällöstä.

Vaikuttaako omistajanvaihdos minuun, jos olin jo ennestään Fennian asiakas?

Ei vaikuta eikä omistajanvaihdos edellytä sinulta toimenpiteitä.

Minulla on vakuutus Folksamissa, mitä sen kanssa tapahtuu?

Vakuutustesi sisältö ja ehdot ovat ennallaan. Siirrämme vakuutuksia vaiheittain entisen Folksamin järjestelmistä Fennian järjestelmiin. Kun vakuutuksesi ovat siirtyneet, näet yhteenvedon vakuutuksistasi Fennian Oma Fennia -verkkopalvelusta. Pääset Oma Fenniaan verkkopankkitunnuksillasi tai mobiilivarmenteella osoitteessa www.fennia.fi/omafennia. Koska siirto tapahtuu vaiheittain, kaikki vakuutuksesi eivät välttämättä vielä näy Oma Fenniassa.

Vakuutuskautesi vaihtuessa vakuutuksesi muuttuvat Fennian vakuutuksiksi. Saat silloin tarkempaa tietoa vakuutustesi sisällöstä.

Muuttuvatko vakuutusteni hinnat ja sisällöt muutoksen myötä?

Vakuutustesi sisältö ja ehdot ovat ennallaan. 

Minulle on myönnetty alennuksia vahinkovakuutuksista, saanko pitää alennukset?

Myönnetyt alennukset pysyvät voimassa toistaiseksi.

Miksi entisen Folksamin vakuutus ei näy Oma Fennia -verkkopalvelussa?

Vakuutuksesi ei ole vielä siirtynyt Fenniaan. Näet vakuutuksesi entisen Folksamin Asiakasportaalissa.

Minulle sattui vahinko. Miten toimin?

Katso vahinkotilanteen ohjeet ja palveluiden suorat numerot verkkosivuiltamme.

Minulla on korvausprosessi kesken Folksamissa, mitä sille tapahtuu?

Muutokset eivät vaikuta kesken olevaan korvausprosessiin.

Pysyvätkö asiakasnumeroni ja vakuutusnumeroni jatkossa samana?

Kun vakuutuksesi siirtyy entisestä Folksamista Fenniaan, asiakas- ja vakuutusnumero muuttuvat, näet ne vakuutuskirjasta, joka on Oma Fenniassa.

Minulla on Folksamin matkavakuutuskortti. Toimiiko se myös jatkossa?

Matkavakuutuskortti on normaalisti voimassa ja vakuutuksen sisältö ja ehdot ovat ennallaan. 

Minulla on e-laskusopimus. Pitääkö sitä muuttaa?

Jos olet tilannut e-laskun Aktian tai Danske Bankin verkkopankkiin, e-laskusopimuksesi siirtyy automaattisesti Fenniaan eikä sinun tarvitse tilata e-laskua uudelleen.

Jos olet tilannut e-laskun jonkin muun pankin verkkopankkiin, olemme lähettäneet sinulle e-laskuehdotuksen verkkopankkiin hyväksyttäväksi. Hyväksy e-laskuehdotus 30 vuorokauden sisällä, niin saat laskut jatkossakin e-laskuna.

Olen ostanut vakuutukseni Aktian konttorissa / verkkopalvelun kautta, miten tämä vaikuttaa vakuutuksiini?

Aktian asiamiestoiminta päättyi 6.8.2018. Aktian hoidossa olleet vahinkovakuutukset siirtyivät tuolloin Folksamin hoitoon. Nyt vakuutukset siirtyvät vaiheittain Fenniaan. Vakuutukset näkyvät entisen Folksamin Asiakasportaalissa ja kun ne on siirretty Fenniaan, Oma Fenniassa.

Kumpaan yhtiöön minun tulisi olla yhteydessä vakuutusasioissani?

Vakuutusasioissa palvelemme sinua p. 010 808 188 (ma–pe 8.30–16.30)

Vahinkotilanteessa katso toimintaohjeet ja palveluiden suorat numerot verkkosivuiltamme. Saat apua myös p. 010 503 5022 (ma–ti klo 9–17, ke–pe klo 9-16)

 Tulosta