Fennia Vahinkovakuutus Oy – entinen Folksam

Keskinäinen Vakuutusyhtiö Fennia osti Folksam Vahinkovakuutus Oy:n koko osakekannan 27.11.2018 ja samalla Folksamista tuli Fennian tytäryhtiö.

Entinen Folksam on 27.2.2019 alkaen Fennia Vahinkovakuutus Oy. Nimenmuutos ei vaikuta asiakaspalveluun eikä edellytä sinulta nyt toimenpiteitä. Tiedotamme muutoksista sitä mukaa, kun asiat etenevät. Omistajanmuutos ei vaikuta sinuun myöskään silloin, jos olet jo Fennian asiakas.

Olemme koonneet sinulle alle ohjeita, kuinka toimia omistajanvaihdoksen aikana.

Kysymyksiä ja vastauksia

Folksam

Milloin Folksamin omistajanvaihdos tapahtui?

Omistajanvaihdos vahvistettiin viranomaishyväksynnän jälkeen 27.11.2018 ja tällöin Folksamista tuli Fennian tytäryhtiö.

Folksamin nimi on 27.2. alkaen Fennia Vahinkovakuutus Oy.

Millaisia vaikutuksia omistajanvaihdoksesta on minulle Folksamin asiakkaana?

Olitpa sitten kotitalous- tai yritysasiakas, kerromme sinulle muutoksista sitä mukaa, kun asiat etenevät. Tällä hetkellä voit asioida kuten ennenkin entisen Folksamin asiointikanavissa.

Millaisia toimenpiteitä omistajanvaihdos edellyttää minulta Folksamin asiakkaana?

Omistajanvaihdos ei vaadi sinulta asiakkaana tässä vaiheessa minkäänlaisia toimenpiteitä. Voit hoitaa vakuutus- ja vahinkoasioitasi entisen Folksamin asiointikanavissa.

Entä, jos olen Fennian asiakas?

Jos olet jo Fennian asiakas, ei omistajanvaihdos vaikuta sinuun mitenkään, eikä vaihdos edellytä sinulta toimenpiteitä.

Miksi sain laskun Fenniasta?

Entinen Folksam on osa Fenniaa ja sen nimi on nyt Fennia Vahinkovakuutus Oy. Siksi myös laskunlähettäjä on Fennia Vahinkovakuutus Oy. Voit maksaa laskusi normaalisti. Tilinumerot ja viitetiedot ovat ennallaan.

Muuttuvatko vakuutusteni hinnat ja sisällöt muutoksen myötä?

Tiedotamme muutoksista sinulle sitä mukaa, kun asiat etenevät.

Minulla on vakuutus Folksamissa, mitä sen kanssa tapahtuu?

Vakuutuksesi on edelleen voimassa, ja ja voit edelleen asioida entisen Folksamin asiointikanavissa.

Minulle on myönnetty alennuksia vahinkovakuutuksista, saanko pitää alennukset?

Myönnetyt alennukset pysyvät voimassa toistaiseksi.

Miksi entisen Folksamin vakuutus ei näy Oma Fennia -verkkopalvelussa?

Folksamin vakuutukset eivät vielä näy Oma Fenniassa. Löydät vakuutuksesi edelleen Folksamin asiakasportaalista.

Minulle sattui vahinko. Miten toimin?

Voit ilmoittaa vahingosta edelleen entisen Folksamin asiointikanavissa.

Minulla on korvausprosessi kesken Folksamissa, mitä sille tapahtuu?

Korvaustoiminnot jatkuvat normaalisti ja voit edelleen asioida entisen Folksamin asiointikanavissa.

Pysyvätkö asiakasnumeroni ja vakuutusnumeroni jatkossa samana?

Sekä asiakasnumerosi että vakuutusnumerosi pysyvät toistaiseksi samoina.

Minulla on Folksamin matkavakuutuskortti. Toimiiko se myös jatkossa?

Voit käyttää olemassa olevaa matkavakuutuskorttiasi toistaiseksi. Ilmoitamme sinulle, jos asiaan tulee muutoksia.

Minulla on e-laskusopimus. Pitääkö sitä muuttaa?

Toistaiseksi ei tarvitse. Kerromme, jos tilanne muuttuu.

Olen ostanut vakuutukseni Aktian konttorissa / verkkopalvelun kautta, miten tämä vaikuttaa vakuutuksiini?

Aktian asiamiestoiminta päättyi 6.8.2018. Aktian hoidossa olleet vahinkovakuutukset siirtyivät tuolloin Folksamin hoitoon. Tämä tarkoittaa, että voit hoitaa vakuutus- ja korvausasiasi entisen Folksamin asiointikanavissa. Vakuutusten tiedot, jotka aiemmin näit Aktian verkkopankissa, löytyvät nyt Folksamin asiakasportaalista.

Kaikki edellä olevat vastaukset koskevat myös sinua, jonka vakuutuksia Aktia hoiti aiemmin.

Kumpaan yhtiöön minun tulisi olla yhteydessä vakuutusasioissani?

Voit olla yhteydessä nykyisen yhtiösi asiakaspalveluun, joka jatkuu entiseen tapaan.

Entisen Folksamin asiakkaalle

Fennian asiakkaalle

 Tulosta