Hyppää sisältöön
    Personkunder
  • Fennia
  • Fennia Liv
  • Anvisning
Etsi sisällöstä
PrivatkunderFöretagskunder
Suomeksi

Logga in

  • Ingångssida
  • En båt eller utombordsmotor har skadats
  • Kontaktuppgifter för verkstäder

Kontaktuppgifter för verkstäder

Nedan hittar du kontaktuppgifter till verkstäder som är vana vid att reparera skador och vet hur man ska hantera reparationer i samband med dem.

Om listan saknar en verkstad i ditt område, kan du komma överens om en skadeinspektion med en annan professionell verkstad. Kontrollera då att verkstaden du valt skickar en kostnadsberäkning med bilder till Fennia innan reparation påbörjas. Våra båtskadetjänster hjälper vid behov med att hitta en verkstad.

Efter att skadornas omfattning har fastställts kommer Fennia överens om reparationskostnader med verkstaden. Om skadan kräver en inspektion på plats kommer vi överens om den med verkstaden.

Kom ihåg att som ägare eller innehavare till båten eller motorn är du beställare av arbetet och verkstaden svarar för sitt arbete. Fennia ansvarar för reparationskostnader enligt försäkringsvillkoren. För att fastställa Fennias ansvar måste Fennia alltid få en möjlighet att granska skadan och utreda skadans omfattning. Skadeärenden behandlas ofta på basis av en kostnadsberäkning för reparationer och bilder som verkstaden har sänt elektroniskt. Vid behov granskas skadorna dock även på verkstaden eller på skadeplatsen.


Samtalspriser

Lisää aiheesta

Kvinna och telefon.

Kontaktinformation för privatkunder

Lue lisää
Försäkringar och tjänsterSkadorKundserviceKundförmånerVanliga frågorAktuelltMedietjänsterFöretagskunderInformation om FenniaLediga jobbBriefly in English
© Fennia
YhteystiedotDataskydd och användarvillkorTillgänglighetIntegritetsskydd vid telefontjänstenKakor