Hyppää sisältöön
    Personkunder
  • Fennia
  • Fennia Liv
  • Anvisning
Etsi sisällöstä
PrivatkunderFöretagskunder
Suomeksi

Logga in

  • Ingångssida
  • Digital tillgänglighet
  • Tillgänglighetsutlåtande för Whistleblowing-kanalen

Tillgänglighetsutlåtande för Whistleblowing-kanalen

Detta är ett tillgänglighetsutlåtande av organisationen Ömsesidiga Försäkringsbolaget Fennia

Tillgänglighetsutlåtandet gäller Whistleblowing-kanalen och uppdaterades 15.2.2023. Tjänsten omfattas av lagen om tillhandahållande av digitala tjänster, som förutsätter att offentliga nättjänster är tillgängliga.

Tillgängligheten har granskats av en extern expertorganisation.

Tillgänglighetsstatus för den digitala tjänsten

Uppfyller delvis tillgänglighetskraven.

Icke-tillgängligt innehåll:

Webbplatsen uppfyller ännu inte alla krav.

Möjlig att uppfatta: Brister i ikonernas kontraster

Icke-tillgängligt innehåll och dess brister.

Bristen gäller standardikoner som går att ersätta, eftersom självbetjäningsportalen stöder användarens egna ikoner.

Tillgänglighetskrav som inte uppfylls
1.4.11 Kontrast på innehåll som inte är i textformat

Möjlig att uppfatta: För smalt textavstånd

Icke-tillgängligt innehåll och dess brister

I en del av webbtjänsten är textavståndet för smalt.

Korrigering är planerad för version 2, som genomförs sommaren 2023.

Tillgänglighetskrav som inte uppfylls
1.4.12 Textavstånd

Begriplig: Brister i tillbakagången i samband med genomförda funktioner

Icke-tillgängligt innehåll och dess brister

När användaren skapar en ticket dirigeras hen direkt tillbaka till huvudvyn utan särskild bekräftelse. Korrigering är planerad för version 3, som genomförs hösten 2022.

Tillgänglighetskrav som inte uppfylls
3.2.2 Inmatning

Robust: Brister i html-strukturen

Icke-tillgängligt innehåll och dess brister
I sökfunktionen har det identifierats en brist som delvis korrigerats. Korrigering är planerad för version 2, som genomförs sommaren 2022.

Tillgänglighetskrav som inte uppfylls
4.1.2 Namn, roll, värde

Upptäckte du en tillgänglighetsbrist i vår digitala tjänst? Vi gör vårt bästa för att åtgärda bristen.

Beskriv den på feedbackblanketten.

Tillsynsmyndighet

Ge feedback till oss som upprätthåller webbplatsen om du lägger märke till tillgänglighetsbrister på sidorna. Det kan ta 14 dagar innan du får ett svar. Om du inte är nöjd med det svar du har fått eller inte får något svar alls inom två veckor, kan du lämna in en anmälan om bristande tillgänglighet till Regionförvaltningsverket i Södra Finland. På regionförvaltningsverkets webbplats (tillganglighetskrav.fi) beskrivs det hur du kan lämna in en anmälan och hur ärendet behandlas.

Tillsynsmyndighetens kontaktinformation:

Regionförvaltningsverket i Södra Finland
Enheten för tillgänglighetstillsyn
www.tillganglighetskrav.fi
webbtillganglighet[snabel-a]rfv.fi
telefonväxel 0295 016 000

Vi arbetar kontinuerligt för att förbättra tillgängligheten.
Vi erbjuder hjälp åt användare, för vilka de digitala tjänsterna inte är tillgängliga.
Du kan använda den här elektroniska blanketten för att beställa material i tillgänglig form.

Försäkringar och tjänsterSkadorKundserviceKundförmånerVanliga frågorAktuelltMedietjänsterFöretagskunderInformation om FenniaLediga jobbBriefly in English
© Fennia
YhteystiedotDataskydd och användarvillkorTillgänglighetIntegritetsskydd vid telefontjänstenKakor