Tillgänglighetsutlåtande för fennia.fi
Detta är ett tillgänglighetsutlåtande av organisationen Ömsesidiga Försäkringsbolaget Fennia
Tillgänglighetsutlåtandet gäller tjänsten fennia.fi och upprättades den 17 november 2020. Tjänsten omfattas av lagen om tillhandahållande av digitala tjänster, som förutsätter att offentliga nättjänster är tillgängliga. Fennia.fi publicerades i maj 2020.
Tillgängligheten har granskats av en utomstående expertorganisation.
Tillgänglighetsstatus för den digitala tjänsten
Icke-tillgängligt innehåll
Webbplatsen uppfyller ännu inte alla krav.
Hanterbar: Tangentbordsnavigering i Internet Explorer
Icke-tillgängligt innehåll och dess brister
Tangentbordsnavigering är inte möjligt till alla delar i webbläsaren Internet Explorer.
Tillgänglighetskrav som inte uppfylls:
2.1.1 Tangentbord
Hanterbar: Möjlighet att fylla i feedbackblankett med hjälpmedel
(reparationstidtabell december 2020)
Icke-tillgängligt innehåll och dess brister
Feedbackblanketten kan inte fyllas i med hjälpmedel som skärmläsare eller enbart med hjälp av tangenterna.
Tillgänglighetskrav som inte uppfylls:
2.1.2 Ingen tangentbordsfälla
2.4.7 Synlig markering av fokus
Hanterbar: Pdf-filer
(reparationstidtabell juni 2021)
Icke-tillgängligt innehåll och dess brister
Alla pdf-filer är inte tillgängliga.
Tillgänglighetskrav som inte uppfylls:
2.4.2 Sidtitlar
2.4.3 Logisk tab-ordning
Hanterbar: Captcha-funktionen på blanketten för kundfeedback i skärmläsare
Icke-tillgängligt innehåll och dess brister
I slutet av Captcha-funktionen finns element, som skärmläsaren inte kan läsa rätt.
Tillgänglighetskrav som inte uppfylls:
2.4.6 Rubriker och etiketter
Möjlig att uppfatta: Tjänsten varnar inte för övergång till en annan tjänst
(reparationstidtabell december 2020)
Icke-tillgängligt innehåll och dess brister
I tjänsten finns länkar som inte varnar för övergång till en annan tjänst.
Tillgänglighetskrav som inte uppfylls:
3.2.4 Konsekvent benämning
Möjlig att uppfatta: Språkangivelse
Icke-tillgängligt innehåll och dess brister
Engelskspråkig text anges inte som engelska, vilket stör engelskspråkiga personer som använder hjälpmedel.
Tillgänglighetskrav som inte uppfylls:
3.1.2 Språket i element
Upptäckte du en tillgänglighetsbrist i vår digitala tjänst? Vi gör vårt bästa för att åtgärda bristen.
Beskriv den
Tillsynsmyndighet
Ge feedback till oss som upprätthåller webbplatsen, om du lägger märke till tillgänglighetsbrister på sidorna. Det kan ta 14 dagar innan du får ett svar. Om du inte är nöjd med det svar du har fått eller inte får något svar alls inom två veckor kan du lämna in en anmälan om bristande tillgänglighet till Regionförvaltningsverket i Södra Finland. På regionförvaltningsverkets webbplats beskrivs det hur du kan lämna in en anmälan och hur ärendet behandlas.
Tillsynsmyndighetens kontaktinformation
Regionförvaltningsverket i Södra Finland
Enheten för tillgänglighetstillsyn
www.tillganglighetskrav.fi
telefonväxel 0295 016 000
Vi arbetar kontinuerligt för att förbättra tillgängligheten.
Vi erbjuder hjälp åt användare, för vilka de digitala tjänsterna inte är tillgängliga
Du kan använda den här elektroniska blanketten för att