Hyppää sisältöön
    Privathushåll
  • Fennia
  • Fennia Liv
  • Anvisning
Företagskunder
Suomeksi
Logga in på Mitt Fennia
  • Ingångssida
  • Digital tillgänglighet
  • Tillgänglighetsutlåtande för fennia.fi

Tillgänglighetsutlåtande för fennia.fi

Detta är ett tillgänglighetsutlåtande av organisationen Ömsesidiga Försäkringsbolaget Fennia

Tillgänglighetsutlåtandet gäller tjänsten fennia.fi och upprättades den 1 juni 2021. Tjänsten omfattas av lagen om tillhandahållande av digitala tjänster, som förutsätter att offentliga nättjänster är tillgängliga. Fennia.fi publicerades i maj 2020.
Tillgängligheten har granskats av en utomstående expertorganisation.

Tillgänglighetsstatus för den digitala tjänsten

Icke-tillgängligt innehåll

Webbplatsen uppfyller ännu inte alla krav.

Hanterbar: Tangentbordsnavigering i Internet Explorer

Icke-tillgängligt innehåll och dess brister
Tangentbordsnavigering är inte möjligt till alla delar i webbläsaren Internet Explorer.
Tillgänglighetskrav som inte uppfylls:
2.1.1 Tangentbord

Hanterbar: Möjlighet att fylla i feedbackblankett med hjälpmedel

(reparationstidtabell september 2021)
Icke-tillgängligt innehåll och dess brister
Feedbackblanketten kan inte fyllas i med hjälpmedel som skärmläsare eller enbart med hjälp av tangenterna.
Tillgänglighetskrav som inte uppfylls:
2.1.2 Ingen tangentbordsfälla
2.4.7 Synlig markering av fokus

Hanterbar: Pdf-filer

(reparationstidtabell december 2021)
Icke-tillgängligt innehåll och dess brister
Alla pdf-filer är inte tillgängliga.
Tillgänglighetskrav som inte uppfylls:
2.4.2 Sidtitlar
2.4.3 Logisk tab-ordning

Hanterbar: Captcha-funktionen på blanketten för kundfeedback i skärmläsare

(reparationstidtabell september 2021)
Icke-tillgängligt innehåll och dess brister
I slutet av Captcha-funktionen finns element, som skärmläsaren inte kan läsa rätt.
Tillgänglighetskrav som inte uppfylls:
2.4.6 Rubriker och etiketter

Upptäckte du en tillgänglighetsbrist i vår digitala tjänst? Vi gör vårt bästa för att åtgärda bristen.

Beskriv den

på feedbackblanketten

Tillsynsmyndighet

Ge feedback till oss som upprätthåller webbplatsen, om du lägger märke till tillgänglighetsbrister på sidorna. Det kan ta 14 dagar innan du får ett svar. Om du inte är nöjd med det svar du har fått eller inte får något svar alls inom två veckor kan du lämna in en anmälan om bristande tillgänglighet till Regionförvaltningsverket i Södra Finland. På regionförvaltningsverkets webbplats beskrivs det hur du kan lämna in en anmälan och hur ärendet behandlas.

Tillsynsmyndighetens kontaktinformation
Regionförvaltningsverket i Södra Finland
Enheten för tillgänglighetstillsyn
www.tillganglighetskrav.fi
telefonväxel 0295 016 000

Vi arbetar kontinuerligt för att förbättra tillgängligheten.
Vi erbjuder hjälp åt användare, för vilka de digitala tjänsterna inte är tillgängliga
Du kan använda den här elektroniska blanketten för att

.

Försäkringar och tjänster Skador Kundservice Företagskunder Aktuellt Medietjänster Fenniakoncernen Lediga jobb Briefly in English
© Fennia-konserni
00017 Fennia, Helsingfors
Puhelin: 010 5031
Dataskydd och användarvillkor Tillgänglighet Samtalspriser och integritetsskydd