Dina försäkringsärenden – vår hjärtesak

Dina försäkringsärenden – vår hjärtesak

Det är viktigt för oss att vi kan erbjuda dig bästa möjliga service. Vi vill att du får ett sådant försäkringsskydd som du behöver och att du vet vad du betalar för.

Att upprätthålla försäkringsskyddet är en del av vår service. När din livssituation förändras, t.ex. till följd av flytt eller familjetillökning, uppdaterar vi ditt försäkringsskydd tillsammans med dig för att det ska motsvara den nya livssituationen.

När en skada är framme får du hjälp och rådgivning av våra sakkunniga ersättningstjänster. Vi handlägger ditt ersättningsärende flexibelt och snabbt för att du ska bli kvitt dina skadeproblem snarast möjligt.

Rådgivning i nödsituationer

Vår rådgivning i skadeärenden är tillgänglig dygnet runt i nödsituationer.

Läs mer

Ny apparat ersätter den som gått sönder

Om du så vill, får du istället för en penningersättning en ny apparat – hemlevererad och installerad.

Läs mer

Avtalskunder

Fennia har ett kundavtalssystem med tre nivåer: Fenniabonusavtal, Familjens Fenniaavtal och Företagarens Fenniaavtal. Våra avtalskunder får bland annat rabatt på försäkringspremier. Vi håller på att avskaffa kundavtalssystemet, och nya kundavtal ingås inte längre efter den 1 januari 2019.

Läs mer om kundavtal
 

 

 Skriv ut sidan