Fennias nya Vitvaruassistans hjälper kunder när hushållsmaskinen går sönder

Fennian uusi Kodinkoneapu auttaa asiakasta, kun kodinkone rikkoutuu

Fennia har lanserat en ny lösöreskadetjänst för sina hemförsäkringskunder. Tjänsten Fennias vitvaruassistans hjälper kunder att klara av skador betydligt snabbare och smidigare.

Fennias vitvaruassistans hjälper våra kunder att anmäla skador, ger uppgifter om och priset på en motsvarande anordning, reder ut om anordningen kan repareras och hjälper att skaffa en ny. Den nya tjänsten omfattar skador på vitvaror, hushållsmaskiner och andra apparater hemma bortsett från skador på mobila enheter. Fennia genomför tjänsten i samarbete med Power.

För kunder är Fennias vitvaruassistans ett telefonnummer, där de får all den hjälp som behövs för att klara av skador.

– När en skada är framme är det av betydelse hur smidigt man klarar av situationen. Vi har utmärkt erfarenhet av servicekoncept som bidrar till att klara av skador, som tjänsten FenniaVårdare, Fennia bilassistans 24h, glasskadetjänsten, skadetjänsten för mobilapparater och tjänsten Reseassistans. Det är fint att vi nu får en motsvarande tjänst också för vitvaror, hushållsmaskiner och övriga apparater, säger Fennias servicedirektör Tapio Korttilalli.

– När kunden ringer till tjänsten gör man först en kartläggning av situationen och tar emot skadeanmälan. På den nya tjänsten får kunden från ett telefonnummer all den service som skadan kräver, som uppgifter om och priset på en motsvarande anordning, reparationsredogörelse, anskaffning av en ny anordning, leverans, installation och bortforsling av anordningen som gått sönder. Kunden får hjälp med att klara av skadan så enkelt som möjligt, beskriver utvecklingschef Jussi Laukkanen på Fennia.

Kundservicen, skaderegleringen och anskaffningstjänsten vid Fennias vitvaruassistans sköts av Power. Reparationen av anordningarna sköts av en rad regionala och lokala samarbetsverkstäder som Power samarbetar med.

– Vi är glada över att få samarbeta med Fennia och tackar för förtroendet som visats våra tjänster. Vi är ivriga att få vara med och genomföra tjänsten Vitvaruassistans för Fennias kunder med beaktande av Fennias värden och ovillkorliga serviceattityd, säger Powers vd Juha-Mikko Saviluoto inför lanseringen av tjänsten.

Fennias vitvaruassistans är öppen från och med den 14 januari 2020 på finska på 010 503 5040 (mån–fre kl. 8–20 och lör kl. 9–17) och på svenska på 010 503 5340 (mån–fre kl. 8–16).

Mer information:

Fennia
Servicedirektör Tapio Korttilalli, tfn 040 521 4498, tapio.korttilalli@fennia.fi
Utvecklingschef Jussi Laukkanen, tfn 040 551 2089, jussi.laukkanen@fennia.fi

Power
Verkställande direktör Juha-Mikko Saviluoto, tfn 0400 473 378, juha-mikko.saviluoto@power.no


Fennia – för företagande och liv

Fenniakoncernen är partner inom ekonomisk trygghet för företag, företagare och hushåll. Våra tjänster genomförs av Fennia som specialiserat sig på skadeförsäkring, Fennia Liv som erbjuder frivilliga liv-, pensions- och sparförsäkringar och Fennia Kapitalförvaltning Ab som erbjuder kapitalförvaltningstjänster samt av servicebolaget Fennia-service Ab.

Power

Power Finland är en del av koncernen Power International AS, som äger Power-kedjorna i Norge, Danmark, Finland och Sverige. Det nordiska centrallagret ligger i Sverige. Koncernens omsättning är över en miljard euro. Power-kedjan bygger på extrem kostnadseffektivitet och dess mål är att erbjuda kunder samma pris i butiker och på nätet Power.fi. Power har för närvarande 44 butiker i Finland.
 

28.1.2020

 Skriv ut sidan