Hyppää sisältöön
    Privathushåll
  • Fennia
  • Fennia Liv
  • Kapitalförvaltning (S-Pankki)
  • Anvisning
Företagskunder
Suomeksi
Logga in på Mitt Fennia
  • Ingångssida
  • Resor
  • Skada på resgods

Skada på resgods

Om ditt resgods drabbas av en skada kan du anmäla den till Fennias skadetjänster mån–tis 9–17 och ons 9–16.

Ring 010 503 2033

Resgodsförsäkringen ersätter stulet och skadat resgods. Om ditt bagage anländer minst 12 timmar senare än du till resmålet, ersätter resgodsförsäkringen också kostnader för anskaffning av nödvändighetsartiklar.

Sök ersättning på Mitt Fennia

Du kan anmäla skadan också genom att fylla i en resgodsanmälan på Mitt Fennia. Logga in på tjänsten med nätbankskoder eller mobil-id.

Om resgods försvinner eller skadas efter att det överlämnats till ett flygbolag

Gör en anmälan om försvinnandet eller skadan till flygbolaget och be att få en kopia av anmälan. Om dina väskor inte hittas eller om de har skadats, kan du söka ersättning från resgodsförsäkringen.

Om ditt bagage anländer minst 12 timmar senare än du till resmålet, kan du söka ersättning för kostnader för anskaffning av nödvändighetsartiklar genom att fylla i en resgodsanmälan på Mitt Fennia. Spara kvitton och resebiljetter.

Om resgods blir stulet eller skadas till följd av inbrott eller skadegörelse

Gör en polisanmälan på resmålet. I Finland kan du göra

en polisanmälan på Polisens webbplats
.

Försäkringar och tjänster Skador Kundservice Aktuellt Företagskunder Medietjänster Fenniakoncernen Briefly in English
© Fennia-konserni
00017 Fennia, Helsingfors
Puhelin: 010 5031
Dataskydd och användarvillkor Tillgänglighet Samtalspriser och integritetsskydd