Hyppää sisältöön
    Kotitaloudet
  • Fennia
  • Henki-Fennia
  • Varainhoito (S-Pankki)
  • Ohjeet
Yritysasiakkaat
På svenska
Kirjaudu Oma Fenniaan
  • Etusivu
  • Ajankohtaista
  • Miten Fennia auttaa, jos joudun henkilöllisyysvarkauden uhriksi?

Miten Fennia auttaa, jos joudun henkilöllisyysvarkauden uhriksi?

27.10.2020

Fennian kotivakuutukseen on mahdollista lisätä myös henkilöllisyysvarkausvakuutus. Henkilöllisyysvarkaudesta on kysymys silloin, kun joku käyttää luvatta henkilötietojasi esimerkiksi nostaakseen pikavippejä tai tilatakseen tavaroita. Usein varas tarvitsee tähän vain henkilötunnuksesi tai nimesi ja osoitteesi. Unohtunut tai varastettu lompakko antaa varkaalle helpon tilaisuuden käyttää henkilötietojasi.

Kun liität vakuutukseesi henkilöllisyysvarkausvakuutuksen, saat käyttöösi puhelinpalvelun, joka auttaa sinua mahdollisen henkilöllisyysvarkauden selvittämisessä. Vakuutus korvaa myös henkilöllisyysvarkauteen liittyviä juristikuluja.

Jos epäilet tai olet huomannut, että henkilöllisyyttäsi on käytetty väärin, Fennian yhteistyökumppani cxLoyalty tarjoaa puhelintukea, jonka tarkoituksena on ennaltaehkäistä, havaita ja rajoittaa vahingon laajuutta henkilöllisyysvarkaustapauksissa. cxLoyalty neuvoo mitä sinun tulisi tehdä ja huomioida henkilöllisyysvarkauden suhteen.

Jos cxLoyaltyn mahdollisuudet auttaa eivät riittäisi esimerkiksi päästäksesi eroon vääristä rahavaateista, voit hakea juristin apua ja hakea henkilöllisyysvarkausvakuutuksesta korvausta kohtuullisten juristikulujen osalta. Henkilöllisyysvarkausvakuutus kattaa kohtuulliset juristikulut 2 000 euroon saakka henkilöllisyysvarkaustapahtumaa kohden, ilman omavastuuta.

Oma Fenniaan kirjautumalla pääset tarkistamaan, sisältyykö kotivakuutukseesi oikeusturvavakuutus ja siihen henkilöllisyysvarkausvakuutus. Mikäli sinulla ei ole henkilöllisyysvarkausvakuutusta, voit lähettää viestiä OmaFennian kautta tai olla puhelimitse yhteydessä asiakaspalveluumme, ja lisäämme vakuutuksen omaan vakuutusturvaasi.

Lue lisää cxLoyaltin palvelusta täältä

Fennian tietoturvatoimet ja salaukset ovat ajan tasalla

Tietoturvallisuus on ymmärrettävästi herättänyt viime päivinä huolta myös meidän asiakkaissamme.

Me Fennialla kiinnitämme erityisen paljon huomiota tietoturvaan sekä suojaamme ja käsittelemme tietoja vakuutus- ja rahoitusalaa koskevaa sääntelyä ja hyviä käytäntöjä noudattaen. Tähän kuuluu muun muassa käyttäjien jatkuva tietoturvakoulutus, vain työn kannalta tarpeelliset käyttöoikeudet ja niiden hallinta sekä tekniset suojaustoimet, kuten tiedon salaus.

Sen lisäksi, että huolehdimme koko ajan itse toiminnastamme, ulkopuoliset asiantuntijat ja palvelut tarkistavat jatkuvasti palveluidemme tietoturvan tasoa.

Vakuutusyhtiöiden tulee tuntea asiakkaansa ja tämän vuoksi meidänkin tulee aina huolellisesti tunnistaa asiakkaamme eri palvelukanavissa.

Jaa

Vakuutukset ja palvelut Vahingot Asiakaspalvelu Ajankohtaista Yritysasiakkaat Medialle Tietoa Fennia-konsernista Briefly in English
© Fennia-konserni
00017 Fennia, Helsinki
Puhelin: 010 5031
Tietosuoja ja käyttöehdot Saavutettavuus Puheluiden hinnat ja yksityisyyden suoja