Hyppää sisältöön
    Privathushåll
  • Fennia
  • Fennia Liv
  • Anvisning
Privatkunder
Suomeksi
Logga in på Mitt Fennia

Edessä muutoksen vuodet? Miten hyvin avaintekijät on sitoutettu yritykseen?

7.5.2020

Odottaako edessä fuusio, sukupolvenvaihdos tai muu iso strateginen muutos? Kuinka hyvin yrityksen avainhenkilöt on sitoutettu muutoksen läpivientiin? Testaa Henki-Fennian testillä, onko yrityksen kannustinjärjestelmä niin sitouttava kuin luulit.

Poikkeusaikana monen yrityksen fokus on arkipäivän pyörittämisessä ja kassan turvaamisessa. Ennen pitkää katseet on kuitenkin käännettävä jälleen tulevaisuuteen, ja silloin kasvutavoitteiden ja ammattitaitoisen henkilökunnan sitouttamisen pohtiminen tulee jälleen ajankohtaiseksi.

Kymmenillä tuhansilla suomalaisyrityksillä on näköpiirissään seuraavien vuosien aikana suuri muutos, kuten fuusio, sukupolvenvaihdos tai myynti. Onnistumisen yksi merkittävimpiä edellytyksiä on, että yrityksen jatkuvuuden kannalta tärkeät avainhenkilöt on sitoutettu muutoksen läpivientiin.

”Ihmiset tekevät yrityksen tuloksen ja kasvun, ei mikään muu. Yrityksissä kannattaa tarkistella tasaisin väliajoin, ovatko nykyiset kannustinmallit ja -ratkaisut aidosti sitouttavia ja tukevatko ne yrityksen tärkeimpiä tavoitteita, kertoo Henki-Fennian myynti- ja asiakkuusjohtaja Kari Wilén.

Kaikessa yksinkertaisuudessaan kannustinmallit pitäisi Wilénin mukaan kytkeä tukemaan sitä, mitä yritystoiminnalla halutaan saada aikaiseksi. Kannustimet voivat olla hyvin erilaisia riippuen siitä, pitääkö saada fuusio läpivietyä vai onko strategiaan kirjattu liikevaihdon tuplaaminen.

”Moni ajattelee, että kun on jonkinlainen palkitsemissysteemi käytössä, asiat ovat hyvin. Mutta suosittelen hakemaan laajempaa näkemystä ja perspektiiviä omiin ajatuksiin palkitsemisesta – se voi yllättää.”

Testaa seitsemän kysymyksen avulla, onko nykyinen kannustinjärjestelmänne ajan tasalla. Pääset tekemään testin

tässä Kauppalehden artikkelissa
.

Belöna personalen Försäkringar för företag Artikel Pengar

Dela

Försäkringar och tjänster Skador Kundservice Aktuellt Privatkunder Medietjänster Fenniakoncernen Briefly in English
© Fennia-konserni
00017 Fennia, Helsingfors
Puhelin: 010 5031
Dataskydd och användarvillkor Tillgänglighet Samtalspriser och integritetsskydd