Näin palvelemme

Näin palvelemme

Asiakkaanamme sinulla on käytössäsi erinomaisia vahingosta selviytymistä helpottavia palveluita. Vakuutusasioitasi hoidat sujuvasti sinulle parhaiten sopivassa kanavassa: verkossa, puhelimessa ja tarvittaessa konttoreillamme.

Ohjeet kaikkiin vahinkoihin Fennia-avusta

Fennia-apu auttaa, kun vahinko sattuu. Fennia-avusta löydät toimintaohjeet ja yhteystiedot kaikkiin eri vahinkotilanteisiin. Fennia-apu palvelee henkilö- ja yritysasiakkaita.

Fennia-apuun

 

 

Vahingosta selviytymisen palvelut

Vahingosta selviytymisen palvelumme helpottavat asioiden hoitamista silloin, kun vahinko sattuu. Neuvomme, teemme puolestasi vahinkoilmoituksen ja hoidamme sinulle tarvitsemaasi apua yhdellä puhelulla. Mikä mukavinta: maksat kauttamme varatuista palveluista korkeintaan mahdollisen omavastuun.

Kotivakuutusasiakkaan palvelut

Fennian Taloapu 24h

Tapahtuiko omakotitalossasi vesi- tai palovahinko, vaurioittiko myrsky kesämökkiäsi? Estääkö vahinko kodissasi asumisen? Fennian Taloapu 24h -palvelu on apunasi kaikissa omakotitalolle, kesämökille ja ulkorakennukselle sattuneissa vahingoissa. Voit ilmoittaa vahingosta ympäri vuorokauden.

Miksi käyttäisin Taloapu 24h -palvelua?

  • Selvitämme avuntarpeesi ja järjestämme paikalle tarvittavan avun.
  • Tilaamme puolestasi vahinkokartoituksen.
  • Autamme sinua vahinkojen korjaamisessa.

Lue lisää Taloavusta
 

Fennian Mobiililaitevahinkopalvelu

Mobiililaitevahinkopalvelustamme saat yhdellä puhelulla tiedon siitä, onko puhelimelle, tabletille, älykellolle tai muulle mobiililaitteelle sattunut vahinko korvattava sekä maksetaanko rikkoontuneesta laitteesta rahakorvaus, korjataanko se vai saatko kokonaan uuden laitteen. Saat palvelusta myös ohjeet esimerkiksi laitteen huoltoon toimittamiseksi.

Miksi käyttäisin mobiililaitevahinkopalvelua?

  • Sinun ei tarvitse maksaa itse kustannusarviosta ja huollosta syntyneitä kuluja, vaan käytät omaa rahaa korkeintaan omavastuun verran.
  • Käytämme valmistajan valtuuttamaa huoltoa, jolloin laitteesi takuu pysyy voimassa.
  • Saat neuvoja ja apua myös muissa vahinkoon liittyvissä asioissa.

Lue lisää mobiililaitteiden vahinkopalvelusta

 

Henkilövakuutusasiakkaan palvelut

FenniaHoitaja

FenniaHoitaja on sairaanhoitaja, joka on apunasi sairauksiin ja tapaturmiin liittyvissä kysymyksissä joka päivä klo 7-23. FenniaHoitaja varaa sinulle ajan hoitoon ja tekee vahinkoilmoituksen puolestasi. Kun käytät FenniaHoitajaa, maksat hoidostasi vain mahdollisen omavastuun.

Miksi käyttäisin FenniaHoitajaa?

  • Maksat hoidostasi korkeintaan mahdollisen omavastuun.
  • FenniaHoitaja varaa sinulle ajan suoraan tarvitsemaasi hoitoon. Hoitosi on tehokkaampaa, kun pääset heti esimerkiksi erikoislääkärille.
  • Saat FenniaHoitajalta myös neuvontaa ja kotihoito-ohjeita silloin, kun oireet epäilyttävät.

Lue lisää FenniaHoitajasta

 


Ajoneuvovakuutusasiakkaan palvelut

Fennian Autoapu 24h

Ajoitko kolarin, kolhittiinko autoasi, tarvitsetko autollesi hinauksen tai vuokra-auton käyttöösi? Fennian Autoapu 24h -palvelu on apunasi kaikissa ajoneuvovahinkoihin liittyvissä asioissa Suomessa ja ulkomailla. Voit ilmoittaa vahingosta ympäri vuorokauden ja saat apua auton korjaukseen ja matkan jatkamiseen liittyvissä asioissa.

Miksi käyttäisin Autoapu 24h -palvelua?

  • Teemme vahinkoilmoituksen puolestasi.
  • Järjestämme tarvittaessa hinauksen ja ajoneuvon pikakorjauksen paikan päällä.
  • Varmistamme, että pääset jatkamaan matkaasi esimerkiksi vuokra-autolla.
  • Autamme sinua saamaan ajan vauriotarkastukseen ja ajoneuvon korjaukseen.

Lue lisää Autoavusta


 

Fennian Lasivahinkopalvelu

Jos olet valinnut autovakuutukseesi lasiturvan, varaat ajan lasikorjaamokumppaneillemme näppärästi suoraan verkosta tai lasivahinkopalvelustamme ja korjautat pienet kiveniskemät veloituksetta. Mikäli iskemä ehtii levitä ja halkeama edellyttää tuulilasin vaihtoa, maksat siitäkin korkeintaan omavastuun verran.

Miksi käyttäisin lasivahinkopalvelua?
● Saat autollesi ajan suoraan sinulle parhaiten sopivaan huoltoon.
● Korjautat kiveniskemät tuulilasista lasikorjaamokumppaneillamme veloituksetta.
● Maksat tuulilasin vaihdosta vain omavastuun.

Lue lisää lasivahinkopalavelusta
 

Matkavakuutusasiakkaan palvelut

Fennian Reissuapu 24h

Reissuapu 24h auttaa, kun sairastut tai sinulle sattuu tapaturma ulkomaan matkalla. Palvelu on apunasi myös esimerkiksi matkajärjestelyissä matkasi keskeydyttyä. Reissuapu on auki 24/7.

Miksi käyttäisin Reissuapua?

  • Reissuapu on käytössäsi ympäri vuorokauden.
  • Ohjaamme sinut hoitoon mahdollisuuksien mukaan sellaiseen paikkaan, jossa sinun ei tarvitse maksaa hoidostasi itse.
  • Saat yhdestä numerosta apua aina, kun tarvitset ulkomaan reissullasi apua hoitoon hakeutumiseen tai muihin hankaliin tilanteisiin liittyen.

Lue lisää Reissuavusta
 

FenniaHoitaja

FenniaHoitaja auttaa sinua kotimaan matkoilla. FenniaHoitaja on sairaanhoitaja, joka on apunasi Suomessa sairauksiin ja tapaturmiin liittyvissä kysymyksissä joka päivä klo 7-23. FenniaHoitaja varaa sinulle ajan hoitoon ja tekee vahinkoilmoituksen puolestasi. Kun käytät FenniaHoitajaa, maksat hoidostasi vain mahdollisen omavastuun.

Miksi käyttäisin FenniaHoitajaa?

  • Maksat hoidostasi korkeintaan mahdollisen omavastuun.
  • Voit hakeutua matkasairauteesi liittyvään hoitoon FenniaHoitajan kautta myös palattuasi ulkomaanreissulta Suomeen.
  • Saat FenniaHoitajalta myös neuvontaa ja kotihoito-ohjeita silloin, kun oireet epäilyttävät.

Lue lisää FenniaHoitajasta


 

Matkavakuutuskortti mobiiliin

Matkapuhelimessa mukana kulkeva matkavakuutuskortti helpottaa hoitoon hakeutumista, jos sinulle sattuu jotain ulkomaanmatkalla.

Tilaa kortti 

 

Palvelukanavat

Voit valita itsellesi mieluisimmat asiointikanavat aina tilanteen mukaan. Etsi tietoa ja osta vakuutuksia itsenäisesti verkkosivuiltamme, viestittele kanssamme Oma Fennia -verkkopalvelussa, kysy neuvoa puhelimitse tai piipahda tarvittaessa vaikka konttorillamme.

Verkkopalvelut

Fennia.fi

Verkkosivuiltamme saat tietoa vakuuksista, säästämisen, sijoittamisen ja varainhoidon palveluistamme sekä käytännön ohjeita vahinkotilanteisiin. Voit myös lähettää yhteydenotto- tai tarjouspyynnön sekä ostaa vakuutuksia Laske ja osta -palvelustamme.

Oma Fennia

Oma Fennia -verkkopalvelussa hoidat kätevästi ja turvallisesti vakuutuksiin ja asiakkuuteesi liittyviä asioita. Voit esimerkiksi tehdä vahinkoilmoituksia, päivittää yhteystietojasi tai pyytää vakuutustarjousta. Pääset kirjautumaan Oma Fenniaan verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.

Kirjaudu Oma Fenniaan

Laske ja osta

Laske ja osta -palveluissa voit laskea hinnan ja ostaa vakuutuksen helposti ja turvallisesti verkosta. Vakuutuksesi saat halutessasi voimaan heti.

Laske ja osta vakuutuksia

Tarjouspyyntölomake

Voit pyytää meiltä tarjouksen kotisi ja perheesi koko vakuutusturvasta näppärästi yhdellä tarjouspyyntölomakkeella.

Lähetä tarjouspyyntö

Puhelin

Käytössäsi on puhelinpalveluita erilaisten tilanteiden varalle. Vahingosta selviytymisen palvelut auttavat vahingon sattuessa. Soittamalla vakuutusasioiden palvelunumeroihin voit esimerkiksi tehdä muutoksia vakuutusturvaasi.

Löydät alta ajantasaisen tiedon käytössäsi olevista puhelinnumeroista ja niiden ja aukioloajoista.

Katso numerot ja palveluajat

Konttorit

Palvelemme sinua palvelukonttoreissamme ja vakuutusedustajien myyntipisteissä eri puolilla Suomea.

Tutustu konttoreihin

Usein kysytyt kysymykset

Mietityttääkö kanssamme asiointi tai jokin vakuuttamiseen liittyvä asia? Katso, jos löytäisit vastauksen pulmaasi alle kootuista usein kysytyistä kysymyksistä.

Asiointi kanssamme

Millaisia asioita voin hoitaa itsenäisesti verkossa?

Voit hakea korvausta, päivittää yhteystietojasi, lähettää meille viestejä ja tarkastella vakuutuksiasi Oma Fennia -palvelussa. Laske ja osta -sivuilta pystyt ostamaan vakuutuksia ja tekemään tarjouspyyntöjä.Voit myös esimerkiksi pyytää maksuaikaa laskullesi ja tilata e-laskun verkossa.

Milloin soitan vakuutusasioiden asiakaspalveluun ja milloin korvauspalveluihin?

Vakuutusasioiden asiakaspalveluun kannattaa soittaa silloin, kun jokin asiakkuuteesi liittyvä asia mietityttää. Esimerkiksi jos haluat tehdä muutoksia vakuutuksiisi tai sinulla on kysyttävää laskutukseen liittyen, soita vakuutusasioiden asiakaspalveluumme. Jos asiasi puolestaan koskee jotain sattunutta vahinkoa tai korvauksen hakemista, soita korvauspalveluumme. Olethan tutustunut jo käytössäsi oleviin vahingosta selviämisen palveluihin?

Kuka voi käyttää vahingosta selviämisen palveluita?

Eri vakuutuksiin sisältyy eri palveluita, jotka helpottavat vahingosta selviämistä. Esimerkiksi Terveyden turvaan sisältyy FenniaHoitaja, autovakuutukseen Fennian Autoapu 24h ja rakennusvakuutukseen Fennian Taloapu 24h. Tutustu omiin vakuutuksiisi sisältyviin palveluihin tämän sivun ylälaidasta.

Terveys ja hyvinvointi

Mikä FenniaHoitaja on?

FenniaHoitaja on sairaanhoitaja, joka vastaa kaikkiin terveyteen liittyviin kysymyksiin, ohjaa hoitoon ja tekee vahinkoilmoituksen puolestasi. FenniaHoitajalle kannattaa soittaa aina, kun sairastut tai sinulle sattuu tapaturma missä tahansa päin Suomea. FenniaHoitajan palvelut sisältyvät henkilö- ja matkavakuutuksiimme.

Meille on tulossa vauva. Miten minun kannattaa valmistautua perheenlisäykseen?

Onnittelut tulevasta perheenlisäyksestä! Voit ottaa lapsellesi Terveyden turvan jo ennen hänen syntymäänsä. Siten varmistat, etteivät mahdolliset myöhemmin ilmenevät sairaudet rajoita hänen vakuutusturvaansa ja pääset näppärästi vauvan kanssa tarvittaessa yksityiselle. Saat käyttöösi myös FenniaHoitaja-palvelun, josta voit kysyä apua koska tahansa lapsesi vointi mietityttää. Muista vakuuttaa myös lapsellesi tärkein eli itsesi!

Koti ja asuminen

Mitä minun pitää tehdä, kun muutan?

Ilmoita muutostasi lähettämällä meille viesti Oma Fennia -verkkopalvelussa. Kerro viestissäsi uuden asuntosi tiedot ja muuttosi ajankohta. Muuttoon avuksi kutsutut kaverit kannattaa vakuuttaa talkoovakuutuksella vahinkojen varalle. Lue lisää muuttamisesta täältä.

Mitä vakuutuksia tarvitsen, kun rakennan tai remontoin?

Kotivakuutus kattaa työmaalla olevan irtaimiston ja käsityökalut, arvokkaammat laitteet kannattaa vakuuttaa erikseen. Itsesi ja perheesi katat tapaturma- ja henkivakuutuksilla, talkooväen talkoovakuutuksella ja työntekijät pakollisella työajan vakuutuksella. Lue lisää rakentajan vakuutuksista täältä.

Ajoneuvot

Mikä Fennian Autoapu 24h on?

Autoapu 24h on ajoneuvovakuutusasiakkaillemme suunnattu palvelu, joka auttaa kaikissa ajoneuvovahinkoihin liittyvissä asioissa. Saat palvelusta esimerkiksi apua tien päälle tai ajan korjaamoon.

Mitä eroa on liikennevakuutuksella ja kaskolla?

Liikennevakuutus on kaikille liikenteeseen käytettäville ajoneuvoille pakollinen vakuutus, joka korvaa liikenneonnettomuudessa aiheutuneita henkilövahinkoja sekä syyttömän osapuolen omaisuusvahinkoja. Kaskovakuutuksella turvaat oman ajoneuvosi. Kaskossa on olemassa eri tasoja, joista voit valita ajoneuvollesi ja kukkarollesi sopivimman vaihtoehdon.

Matkustaminen

Mitä matkavakuutus kattaa?

Voit vakuuttaa itsesi, matkatavarasi tai molemmat. Voit myös valita, onko vakuutus vain sinulle vai koko perheellesi. Lisäksi voit valita, haluatko jatkuvan matkavakuutuksen vai vakuutuksen jonkun yksittäisen reissun ajaksi.

Mitä jos sairastun tai minulle sattuu tapaturma ulkomailla?

Voit hakeutua hoitoon sopimuslääkäreillemme, joista valtaosa laskuttaa hoitosi suoraan meiltä. Jos tarvitset apua hoitoon hakeutumisessa, soita matkahätäpalveluumme. Muista pitää matkavakuutuskortti mukanasi aina, kun reissaat ulkomailla!

Mistä saan matkavakuutuskortin?

Saat matkavakuutuskortin postitse ostettuasi matkavakuutuksen. Voit myös tilata ladattavan matkavakuutuskortin puhelimeesi täältä.

Mietityttääkö jokin muu matkavahinkoihin liittyen?

Lue lisää kysymyksiä ja vastauksia täältä 

Laskutus

Hiertääkö joku laskutukseen liittyvä asia mieltäsi? Koskipa asiasi laskun eräpäivän muuttamista tai e-laskun tilaamista, täältä saat vastauksia erilaisiin laskutukseen liittyviin kysymyksiin.

Sopimusasiakkaat

Fennialla on asiakassopimusjärjestelmä, jossa on kolme tasoa: Fenniabonus-sopimus, Perheen Fenniasopimus ja Yrittäjän Fenniasopimus. Sopimusasiakkaamme saavat muun muassa alennusta vakuutusmaksuista. Asiakassopimusjärjestelmästä ollaan luopumassa, ja uusia asiakassopimuksia ei tehdä enää 1.1.2019 lähtien.

 Tulosta