Fennia-lehti on vakuuttamisen ja riskienhallinnan asiantuntijalehti, joka tarjoaa lukijalle innostavia tarinoita sekä vinkkejä ja työkaluja yrityksen kehittämiseen, turvalliseen toimintaan ja yrittäjän hyvinvoinnin edistämiseen. Lehti ilmestyy neljä kertaa vuodessa ja se jaetaan Fennia-konsernin ja työeläkeyhtiö Elon yrittäjä- ja yritysasiakkaille. Fennia-lehti tuotetaan yhteistyössä Elon kanssa.
Voit lukea uusimman lehden artikkeleja tällä sivulla. Vanhempien lehtien valikoidut jutut löydät teemoittain artikkeliarkistosta ja lehdet kokonaisuudessaan pdf-tiedostoina lehtiarkistosta.
Lue uusin lehti
Fennia-lehti 4/2018 (verkkolehti) | Fennia-lehti 4/2018 (pdf) |
Silpputyö, jatkuvat keskeytykset ja monisuorittaminen kuormittavat aivojamme ja heikentävät työn laatua. Muutos on kuitenkin näköpiirissä, uskoo aivotutkija Mona Moisala.
Olemme saaneet nauttia ennätyspitkästä suotuisasta taloussuhdanteesta, jonka aikana Suomi onnistui onneksi kuromaan umpeen pudotuksen kansantuotteessa, jonka Lehmann Brothersin kaatuminen aiheutti. Samoin lähes pääsääntöisesti kaikkien riskillisten omaisuusluokkien, kuten osakkeiden, velkakirjojen, pääomarahastojen ja kiinteistöjen arvot ovat nousseet merkittävästi kuluneen 10 vuoden aikana, kirjoittaa Fennia Varainhoidon arvopaperijohtaja Aarni Pursiainen blogissaan.
Sosiaalisen median välityksellä kaikilla on mahdollisuus tuoda näkemyksiään esille: jokainen voi olla oman elämänsä journalisti. Virheitä etsitään entistä herkemmin, ja yksi väärä sana kaupunginvaltuustossa voi aiheuttaa potkut palkkatyöstä, sanoo Sori – johtaja ja julkisuus kriisissä -kirjan kirjoittanut Anna Sorainen.
Innostunut, motivoitunut työntekijä on jopa 44 prosenttia tuottavampi kuin henkilö, jolle työ on pakkopullaa. Avaimet ovat sisäisen motivaation johtamisessa. Johtajia ja esimiehiä innostamiseen ja inspiroimiseen valmentavan Petteri Kilpisen intohimona on lisätä energiaa työyhteisöihin Suomessa ja maailmalla.
Hakukonejätti Google ei pelkästään anna käyttäjilleen vastauksia arjen kiperiin kysymyksiin, vaan tarjoaa myös erittäin houkuttelevan ympäristön yritysten mainonnalle. Suomen Digimarkkinointi Oy:n toimitusjohtaja Jaakko Suojasen mukaan onnistunut hakukonemainonta edellyttää tavoitteellisuutta, mitattavuutta ja mainonnan jatkuvaa kehittämistä.
”Sitä mitä ei löydy internetistä, ei nykyajan nuorelle ole olemassakaan.” Tämän päivän nuoriin eli niin sanottuun z-sukupolveen liitetään paljon olettamuksia, joista kaikki eivät vastaa nuorten kokemusta todellisuudesta. Sitouttaakseen nuoret työelämään työnantajien ei pitäisi tehdä oletuksia, vaan ymmärtää yhä kasvaneet yksilöerot sukupolvien sisällä.
LSK Group Oy on toimialansa outolintu. Lähes 90 vuotta sitten perustettu sähköyritys on muovautunut talo- ja teollisuustekniikan moniosaajaksi, joka on onnistunut luovimaan monet karikot historiansa aikana. Yrityksen aktiivisuuteen kannustavalla kulttuurilla on merkittävä vaikutus nykyhetkeen.
Elon asiakkailleen järjestämässä Tuunaa työtäsi – johda itseäsi -valmennuksessa pyritään kartuttamaan osallistujien tietoja ja taitoja, joiden avulla omaan työuraan ja hyvinvointiin voi aktiivisesti vaikuttaa. Silloin työssä myös jaksaa paremmin, havainnollistaa työhyvinvoinnin kehittämispäällikkö Marjo Wallin työeläkevakuutusyhtiö Elosta.
Suomen arvostetuimpiin kokkeihin kuuluva Eero Vottonen lähti kokkikouluun, kun kärsivällisyys ei riittänyt lukemaan peruskoulua pidemmälle. Sittemmin hän on tavoitellut täydellisyyttä maailman arvostetuimmassa kokkikilpailussa Bocuse D’Orissa ja pyörittää päivätyönään ravintola Palacen keittiötä. Ruoka-alan monitoimimies nauttii asiakaspalvelusta ja inspiroituu itsensä haastamisesta.
Ruusuja tai risuja, haluamme kuulla palautteesi kehittääksemme Fennia-lehteä entistä paremmaksi.
Fennia-lehden artikkeliarkistosta löydät lehtemme valikoidut jutut vuosien varrelta.