Yrittäjä, työntekijäsi vapaa-aika kannattaa turvata

Fennia Hyvinvointiturva

Kun työntekijä joutuu sairaslomalle, kuormittaa se koko työyhteisöä. Fennian, Pihlajalinnan ja Elon Hyvinvointiturvassa työntekijä pääsee nopeasti hoitoon ja siten takaisin arkeen.

Työntekijät ovat vakuutettuja työajallaan, sen määrää jo lakikin. Valtaosa tapaturmista sattuu kuitenkin vapaa-aikana. Toiset harrastavat hyvinkin monipuolisesti eri tasoista urheilua, toisille riittää kevyempi liikkuminen. Vammoja saattaa kuitenkin sattua kaikille, sillä työkyvyttömyyteen riittää huonolla tuurilla esimerkiksi liukas tie.

Vapaa-ajan turva on tärkeä, sillä työntekijän poissaolo voi tulla työnantajalle kalliiksi ja kuormittaa luonnollisesti muitakin työntekijöitä. Vaikka tuuraajan saisikin, ei kukaan ehdi välttämättä lyhyellä varoitusajalla omaksua vakituisen työntekijän koko osaamista. Kiireen lisääntyessä lisääntyy myös riski siitä, että joku muukin joutuu sairastuvalle.

Hyvinvointiturvassa työntekijä on turvattu työpaikan lisäksi myös vapaa-ajalla ja kaikessa urheilutoiminnassa.

– Jo yksi työntekijälle vapaa-ajalla sattunut tapaturma voi käydä työnantajan kukkarolle enemmän kuin vapaaehtoisten vakuutusten vuosimaksut koko henkilökunnan osalta. Vapaa-ajan tapaturmavakuutus on työnantajalle loppujen lopuksi pieni investointi, joka voi tuoda suuria säästöjä, muistuttaa Fennia-konsernin yritysasiakkaista vastaava johtaja Kimmo Hyvärinen.

Hyvinvointiturva korvaa myös sellaisia sairauden aiheuttamia hoitokuluja, jotka työntekijä tai yrittäjä joutuu usein maksamaan itse.

– Jos vakuutetulla todetaan pitkäaikaissairaus, hoitokuluja syntyy jatkuvasti. Tässä hyvinvointipaketissa vakuutus korvaa myös ennen vakuutuksen alkamista todettujen sairauksien tai vammojen hoitokuluja. Työntekijä on siis turvattu sellaisella vakuutuksella, jota hän ei yksityishenkilönä voisi edes saada, Hyvärinen korostaa.

Kattava työhyvinvointipalvelu on myös kilpailukykyinen työsuhde-etu, joka sitouttaa henkilöstöä. Turvallisuutta tuovalla lisävakuutuksella työnantaja osoittaa välittävänsä ja arvostavansa henkilöstöään. Henkilöstönsä hyvinvoinnista huolehtiva yritys parantaa myös houkuttelevuuttaan työnantajana.

Asiantuntijoiden poissaolo tuntuu asiakastyössä

IT-palveluyritys Wisdomicissa pidetään ensisijaisen tärkeänä, että työntekijät saadaan nopeasti hoitoon.

– Nopea ja sujuva hoitoketju on luonnollisesti tärkeää työntekijän itsensäkin kannalta, jotta hän pääsee nopeasti hoitoon ja pääsee takaisin jalkeille. Mutta sillä on merkitystä myös työnantajan kannalta, sillä IT-alalla asiantuntijaa saatetaan tarvita asiakkaan kannalta kriittisissä tilanteissa. Vaikka backup onkin varmistettu jokaiselle asiantuntijalle, on palvelu asiakkaan kannalta sujuvampaa tutuilla tekijöillä, sanoo Wisdomicin HR-päällikkö Eija Kailaste.

Kailaste on ollut tyytyväinen Hyvinvointiturvaan, ja kiitosta on tullut myös yrityksen työntekijöiltä. Erityisesti Hyvinvointiturvan keskiössä oleva FenniaHoitaja-sairaanhoitajapalvelu on saanut kehuja.

– Palvelu on yksinkertainen ja sujuva. Se on kaikkein tärkeintä. Työntekijät saavat aina apua, riippumatta siitä, mitä sattuu ja missä tilanteissa. Toimintaohje on myös hyvin selkeä, kun on vain yksi numero johon soittaa. Tärkeää on myös, että FenniaHoitaja osaa suoraan määritellä, minkälaiselle hoitopolulle työntekijä on tarpeen lähettää tai kuinka pitkä lepo tarvitaan.

Hoidon sujuvuuden lisäksi Hyvinvointiturva on tuonut helpotusta hallinnolliseen puoleen. Koska hinnoittelu on kiinteä, on budjetointi huomattavasti helpompaa. Lisäksi FenniaHoitaja esitäyttää vahinkoilmoituksen työnantajan puolesta, mikä helpottaa vahinkoprosessia.

Lue lisää Hyvinvointiturvasta.

9.10.2019

 Tulosta