Wisdomic Yhtiöt tarjoavat laadukasta IT-palvelua – omista asiantuntijoistaan huolehtimalla

Wisdomic

Wisdomic Yhtiöt tavoittelee alan tyytyväisimpiä asiakkaita tarjoamalla kokonaisvaltaista IT-palvelua. Asiantuntijoiden hyvinvoinnilla on siinä ratkaiseva rooli.

IT-alan monitoimiyritys Wisdomic Yhtiöt syntyi viime keväänä, kun Pinus Yhtiöt osti BLC-konserniin kuuluvan BLC Taidon. Kaupan myötä syntyi lähes 90 asiantuntijaa työllistävä yritys.

Tosiasiassa Wisdomicin historia on IT-alan yritykseksi harvinaisen pitkä: yrityksen juuret ovat jo 1950-luvulla, jolloin se aloitti konttorikoneiden myynnillä ja huoltotoimilla.

– Yrityskaupan myötä pystymme palvelemaan asiakkaitamme entistä paremmin ja kokonaisvaltaisemmin. Pinus on ollut perinteisesti vahva "rautakauppa", eli sen kautta on tilattu laitteet ja asennuspalvelut. BLC Taito on puolestaan ollut vahva IT-palveluiden tarjoaja. Nämä tuotereput täydentävät hyvin toisiaan, Wisdomicin HR-päällikkö Eija Kailaste kertoo.

Wisdomicin toiminnan ytimessä ovat IT-alan asiantuntijat, jotka asentavat, ylläpitävät, kehittävät ja huolehtivat asiakkaiden tietoteknisistä ratkaisuista, jotta asiakkaat voivat keskittyä olennaiseen eli omaan bisnekseensä.

– Tavoitteemme on, että meillä on alan tyytyväisimmät asiakkaat. Meidän palveluvalikoimamme sisältää lähes kaiken, mitä kokonaisvaltaiseen tietokoneella työskentelyyn kuuluu, tietoturvasta ja laitehuollosta ergonomiaan ja verkkopalveluihin.
Wisdomic toimii pääasiassa Etelä- ja Lounais-Suomessa, mutta toimistoja löytyy myös muun muassa Seinäjoelta, Jyväskylästä, Raumalta ja Tampereelta. Lisäksi Wisdomic toimii Baltiassa, Riikassa ja Vilnassa.

IT-alalla jos missä muutos on pysyvää. Teknologia kehittyy jatkuvasti ja käyttöömme tulee jatkuvasti uusia laitteita, sovelluksia ja palveluita. Samalla ala on konsolidoitunut vahvasti eli ala keskittyy yhä enemmän suuremmille yrityksille. Kailaste uskoo saman kehityksen jatkuvan.

– IT-alan suurimpia haasteita ovat kilpailu ammattitaitoisesta henkilökunnasta ja toisaalta koulutuksen taso, jotta osaajia saadaan riittävästi lisää. Toisaalta mahdollisuudetkin ovat lähes rajattomat, sillä alalla voi erikoistua huippuosaajaksi.

"Kun hoitoon pääsee nopeasti, saadaan työntekijä nopeammin terveeksi"

Työntekijöiden hyvinvointia pidetään Wisdomicissa tärkeänä. Kun kilpailu asiantuntijoista on kovaa, on työntekijöistä huolehtiminen yksi valintakriteereistä, kun IT-alan ammattilainen miettii työnantajan valintaa.

– Sairauksia ja loukkaantumisia tulee aina välillä, se kuuluu elämään. Silloin on tärkeää, että työntekijä saa nopeasti apua ja pääsee oikealle taholle, jotta hoito päästään aloittamaan mahdollisimman pian. Näin työntekijäkin saadaan nopeasti kuntoon, kotiin, harrastusten pariin ja töihin, Kailaste kuvaa.

Kailasteen mukaan asiantuntijatyössä yhden asiantuntijan poissaolo kuormittaa helposti myös muita työntekijöitä.

– Meitä tarvitaan usein tilanteissa, jossa asiakkaan oma bisnes voi olla tietoteknisten ongelmien vuoksi pysähdyksissä. Meillä on luonnollisesti varahenkilö kaikille asiantuntijoille, mutta kriisitilanteessa on tietenkin sujuvampaa, jos oma asiantuntija on pelissä mukana.

Työhyvinvoinnista ja työterveydestä huolehtiminen voi tuntua itsestäänselvyydeltä, mutta oikean kumppanin valinta ratkaisee, miten nopeasti esimerkiksi työtapaturmassa loukkaantunut työntekijä pääsee hoitoon.
Wisdomic on valinnut työntekijöidensä turvaksi Hyvinvointiturvan, johon kuuluu kattavasti työntekijän työkyvyn ylläpitämiseksi tarvittavat palvelut.

– Taustalla oli ajatus, että haluttiin pitää poissaolot mahdollisimman lyhyinä, sehän on myös työntekijän itsensä etu. Samalla loppuasiakkaan suuntaan kaikki olisi kunnossa mahdollisimman nopeasti ja häiriöittä.

Hyvinvointiturvan keskiössä on hyvät asiakasarviot saanut FenniaHoitaja. Palvelumalli on yksinkertainen ja sujuva, sillä kaikki apu löytyy yhdestä numerosta. FenniaHoitaja neuvoo puhelimitse sairastunutta tai loukkaantunutta ja varaa tarvittaessa ajan lääkäriin.

– Työntekijät saavat nopeasti apua ja pääsevät tarvittaessa lääkäriin riippumatta siitä, mitä sattuu ja missä tilanteessa. Tätä myös työntekijät arvostavat. Kun puhelimessa osataan suoraan sanoa, miten hoitopolku jatkuu, nopeuttaa se myös hoidon aloittamista ja kuntoutumista.

Myös työnantajan näkökulmasta Hyvinvointiturva on tuonut helpotusta esimerkiksi budjetointiin, koska hinnoittelu on kiinteä. Lisäksi FenniaHoitaja esitäyttää vahinkoilmoituksen työnantajan puolesta, mikä helpottaa vahingon käsittelyä.

Wisdomic voi hyvällä syyllä sanoa, että töissä viihdytään. Poissaolot ovat pysyneet pieninä, ja moni työntekijä on pysynyt talossa pitkään, vaikka IT-ala ympärillä on jatkuvassa muutoksessa. Wisdomic pyrkii pitämään asiantuntijat oman katon alla muun muassa omalla urapolkuajattelulla.

– IT-ala muuttuu jatkuvasti, ja alalle hakeutuva työntekijä haluaa luonnollisesti itsekin kehittyä alan mukana. Me olemme kehittämässä omaa mallia, joka mahdollistaa työntekijän urapolun, oli kyseessä sitten uusi tulokas tai kokeneempi tekijä. Jotta meillä voi olla alan tyytyväisimmät asiakkaat, tulee meidän omienkin työntekijöiden olla tyytyväisiä. 

Lue lisää Hyvinvointiturvasta.

 

27.11.2019

 Tulosta