Sairaannopeaa hoitoa

FenniaHoitajat

Kun sattuu ja tapahtuu, nopea hoitoonpääsy on kaiken a ja o. FenniaHoitajat auttavat Fennian asiakkaita pääsemään paitsi nopeasti tutkimuksiin tai lääkärin vastaanotolle, myös kirjaavat laskutusluvat lääkärikäynneille ja tekevät vahinkoilmoituksen asiakkaan puolesta.

Hieman ennen aamuseitsemää Sanna-Mari Ovaskainen ja Hanna Suutari istuvat alas työpisteilleen, asettavat kuulokkeet korvilleen ja korjaavat mikin paikkaa. Edessä on työvuoro, jonka aikana puhelin soi satoja kertoja. Ovaskainen ja Suutari hyppäävät puhelimen välityksellä keskelle asiakkaan huolia ja ratkovat sairastapauksia sekä vakuutuksen kattavuuteen liittyviä aiheita rautaisella ammattitaidolla.

Ovaskainen ja Suutari ovat FenniaHoitajia. Yhdessä kollegoiden kanssa he auttavat asiakkaita aamusta iltaan. Laajojen aukioloaikojen takia palvelu on helposti saavutettavissa. Jokainen hoitaja vastaa päivän aikana keskimäärin 35 puheluun. Soittajat ovat Fennian asiakkaita, niin yrityksiä kuin yksityishenkilöitä, joiden tilanteet vaihtelevat flunssasta tapaturmiin.

– Olemme linkki asiakkaan ja terveyspalveluiden välillä. Asiakkaan ei tarvitse soittaa useampaan paikkaan, sillä meidän kauttamme onnistuu paitsi nopea hoitoarvio ja hoitoonpääsy myös vakuutuksen korvattavuuden selvitys ja vahinkoilmoituksen teko, Suutari kertoo.

Monta palvelua yhdellä soitolla

FenniaHoitajat

Suutari on työskennellyt aiemmin muun muassa äitiys- ja lastenneuvolassa, sairaalassa vastasyntyneiden osastolla ja kouluterveydenhoitajana. Ovaskainen puolestaan on ollut aiemmin töissä terveyskeksuksessa avoterveydenhuollon puolella pitämässä sairaanhoitajan vastaanottoa sekä vanhainkodissa Norjassa.

Jokainen puhelu alkaa tilanteen kartoituksesta. Kun hoidontarve on kartoitettu ja vakuutusten kattavuus selvillä, asiakkaalle varataan tarvittava erikoislääkärin aika tai tutkimusaika. Joskus aikaa ei edes tarvita, vaan hoitajan antama terveysneuvonta riittää ratkomaan asiakkaan tilanteen. Ennen puhelun lopetusta käydään läpi vielä toimintaohjeet ja mitä seuraavaksi tapahtuu. Soittaja saa puhelun jälkeen tekstiviestivahvistuksen sovitusta ajasta.

– Parasta on, kun pystyy lyömään asiakkaan ällikällä siitä, miten helposti ja nopeasti kaikki sujuu, Suutari iloitsee.

Suurien tunteiden äärellä

Nopea hoitoonpääsy ja henkilökohtainen palvelu ovat FenniaHoitajien työn ytimessä. Aika ajoin Suutari ja Ovaskainen kohtaavat työssään hetkiä, joissa silmät kostuvat. Lapsen vakava sairastuminen, pahoinpitely tai loukkaantuminen ovat hetkiä, jolloin tunteet ovat asiakkaalla hyvinkin pinnassa.

– Jokainen puhelu on omanlaisensa, mutta niitä yhdistävät usein isot tunteet. On huolta ja epävarmuutta, suruakin. Helpotuksen tunteet puskevat pintaan, kun asiakkaalle saadaan nopeasti aika parhaalle mahdolliselle erikoislääkärille. Se on mahtava kokemus, Suutari kertoo. 

– Välillä itselläkin on ollut itku lähellä, kun asiakas itkee. Sellaiset asiat jäävät mieleen, jotka koskettavat vakavasti ihmisten elämää, Ovaskainen toteaa.

– Olemme monesti tekemisissä isojen tunteiden kanssa. On mahtava kokemus, kun esimerkiksi tapaturman jälkeen asiakas saadaan hoitoon, Ovaskainen jatkaa.

Ihmisläheistä palvelua

Samalla tavalla kuin vastaanotolla myös puhelimessa tulee vastaan mitä erilaisimpia tapauksia. FenniaHoitajilta löytyy kokemusta laajasti terveydenhuollon eri osa-alueilta, joten jos vastausta asiakkaan tilanteeseen ei löydy itseltä, voi vierestä konsultoida työkaveria.

– Meillä on iloisen rempseä työyhteisö. Se varmasti välittyy myös asiakkaalle, Suutari pohtii.

– Kohtaamme asiakkaan yksilönä, kuin olisimme vastaanotolla. Täällä ei vähätellä ketään, Ovaskainen kertoo.

FenniaHoitajat

FenniaHoitajan ja muut palvelut vahinkotilanteisiin löydät kätevästi Fennia Avusta

20.12.2019

 Tulosta